
Büyük İstanbul Otogarı yetkilisi, Ramazan Bayramı ve 10 günlük ara tatil nedeniyle ek seferlerde yoğunluk yaşandığını açıkladı. Son 2,5 ayda günlük otobüs sayısı 700’e düşerken, bayram döneminde 1.200-1.400 sefer bekleniyor. Ana seferlerde doluluk oranı ise yüzde 90’a ulaştı.
Özcan, tatilcilerin yalnızca otogarlardan kalkan otobüsleri tercih etmelerini istedi. Ayrıca çevrim içi bilet platformlarının yüzde 12-15 komisyon almasının firmaları zorladığını belirtti. Komisyon oranlarının yüzde 5’e düşürülmesiyle rahatlama sağlanacağı ifade edildi.
Akaryakıt maliyetleri ve köprü geçiş ücretleri de firmaların giderlerini artırıyor. Özcan, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün gece kullanımı ve ücretsiz servis uygulamasının kaldırılmasını talep ettiklerini kaydetti.
